Sunday, June 20, 2010

POP ( PASSING OF PARADE)

Leftenan Muda Norbaiti Binti Nazzeri Psstldm

berbaloi2 aku cuti dari praktikal... bos yg baik hati telah meluluskan cuti shayer.. kawad mmg besh gile.. walaupun hasil nye ialah jelage2 pada wajahku.. tapi tak mengape... pride n spirit time kawad tu yg kite mahukan.hahahhaha smgt gile dow... huhuh.... bangga di tauliyah kan sebagai leftenen muda untuk pentauliyahan ke 29 =)
3 perkhidmatan laut udara darat

sepanjang minggu kawad tu alhmdulillah la kes
ihatan aku di tahap superb... tak de demam or tumbang time kawad.. just penyakit tulang belakang aku dtg plak bile kene duduk diam2 dlm dewan watikah lame gile... adeh~ de la dekat 3 jam kot.. time praktis... gile dow.. da la tak ley gerak.. tak ley bagon ... tak ley tdo.. senang cite smua bende tak boleh bile rehersel watikah tu.. sbb watikah tu upacara istana.. so kene proper gile ar... hahahhah tp aku tersengguk2 gile gak... lawak dow..hahhaha yanie sebelah aku selalu memindahkan aura tidonye kat aku..kah3... yang ayu baru nak start tetido da kene attact... kitorg nih lame gile tersengguk2 takde plak kene attack..ahahahha lawak gile ar adegan2 dlm dewan watikah.. bile mmbe tersengguk2 je mesti kitorg siku dgn kuatnye smpi tekejut2 la jugak dr tdo... kah3.. aku selalu je kene mcm tu...hahhahahah lawak2..
aku lagi mentel dok dlm dewan watikah dari kawad...mentel2.. ish3...
betsy poppy adief medan
samurian?? reunion?? hahahha
akhirnye kite tauliyah same2 ye opie hahahahah

1st day 2nd day 3rd day tak sun burn lagi...hahahahha dpt masuk hari ke 4 haaaaaaa... tu dia bontot kuali..hahhaha tebaka abes muke aku...ahhahaha panas2... bibir da mcm org yg heavy smoker...hahahha
kontinjen 2 yg besh ^.^
kawad tak mentel sngt.... not bad la... mungkin sbb smua org beri kejesame yg sewajarnye.. so almost perfect la kot... tp tak de la perfect mane pon..hahhaha lawak la RSM2 yg ade kat sane...hahahha n yg terbest gile GI nasir la.... mmg supporting abes..lepak gile ar kawad ngn diee.. kitorg x mental la bile die buat2 lawak time kitorg tgh kawad..kah3.... besh2...
GI NASIR KAMIS... bersama intake 15 palapes laut utm

pop hari sebenar rase biase je.. sbbnye hari2 pon buat bende yg same..hahahhahaha so hari sebenar rase cumtu gak..hahhaha biase je... time amek watikah la mule2 masuk tersengguk2..hahaha da smpi kat darat utm.. segar bijik mate aku...hahhahah kenape? hahahahaha tu aku tak tau... sbb nak tgk dak2 darat amek watikah la kot.. hahhahah

pastu....smpi turn kitorg.... navy~ heheheh... time amek watikah tu... raja muda perlis ucap tahniah..hahhaa tak sangke die ckp cumtu kat smua... smbil tersenyum.. agak kaku mendengar ucapan tu..hahah terharu pon ade gak..hahahha rase otak jem jap time tu..hahahha sek baik tak lupe step..hahahah ckp menjunjung kasih tuan ku n salute..hahahah sek baik ok.. kah3....

pastu kuar2 dewan watikah sek baik yg menunggu aku..hahahah kawan2 baik ku yg di cintaii..heheheh
adief n poppy n kawan adief.... huhu... mereka bawak ikan jos tuk saye..hahahahah thnx.. cute sngt..hahaha kalau diorg tak de tak tau la aku cumne... sorg2 melukut di tepian... org laen smua kaum keluarge dtg.huhuhuh......

lepak makan2 ngn adief poppy dan j... tangkap2 gmbo.. jumpe mak ngah n pak ngah... sbb kazen aku dak uitm (ain) pon tauliyah... die dak darat... huhuhu... pastu siap2 nak masuk dewan balik.. jumpe menteri pertahanan malaysia...hahhahah smgt gile kot beliau... beliau suwuh kami smua melapor selepas tauliyah.. jgn jadi pondan tua...wkakakkaka... aku tak pasti aku bakal menjadi pondan2 tua atau tidak...hahahhahaha

habis je dgr ceramah menteri tu... ade sesi tangkap gmbo..pastu kitorg navy kene rush balik n ciap2.. nak g dinner kat e & o hotel... wkakakakak besh gile ar mlm tu... wehuuu.. mkn sedap... walaupun ade rumput2.. tp tak pe.. i like rumput..hahahha
pastu open floor.. wehuu...
intake ladies ku yg cute ^.^

rumput & udang ^.^
ais kepal strawberry ^.^
salmon n chicken with pasta
pencuci mulut (mango)


partner comball ku zul

sok balik naek flight.. gedix kan??hahahahah tu la pasal mmg gedix.. balik ngn aizat mokhtar pakop n baihaqi... hahahhaha
mereke nih lawak sungguh..
nak cite panjang2 sebenarnye.. tp tangan ni da makin lemau nak menaip pjg2.. ish3... so tu la summary sepanjang aku tauliyah kat usm penang... hehehhe

tu la kisah simple aku menjadi seorg Leftenen muda.. hahahahhaha



2 comments:

  1. salam puan... saya nak copy paste entri ni ke site ini boleh ke tidak??

    http://navyutm.blogspot.com/

    sebagai maklumat daripada pengalaman puan...

    ReplyDelete